§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy Market7.pl, dostępny pod adresem www.market7.pl, jest prowadzony przez spółkę Trade Holding sp. z o.o. z siedzibą: ul. Familijna 5, 43-430 Skoczów, z oddziałem spółki w Warszawie: ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa. Spółka wpisana jest w KRS pod numerem 0000489934, NIP: 548-26-64-757.
- Dane kontaktowe sklepu: Trade Holding sp. z o.o., ul. Nowogrodzka 50/515, 00-695 Warszawa, formularz kontaktowy: www.market7.pl/kontakt.
§2 DEFINICJE
Użyte w Regulaminie sformułowania oznaczają:
- Sklep – serwis internetowy dostępny na witrynie www.market7.pl, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia i dokonuje zakupu Towarów.
- Administrator – oznacza spółkę Trade Holding sp. z o.o., będącą właścicielem i operatorem Sklepu internetowego Market7.pl.
- Klient – oznacza pełnoletnią osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną (np. firmę), która zakłada Konto i dokonuje zakupów w Sklepie.
- Towar – oznacza produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość Towaru.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Market7.pl a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Czas realizacji Zamówienia – okres od momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a następnie momentu wpłynięcia należności na rachunek bankowy Market7.pl (w przypadku zapłaty przelewem) lub od momentu poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności do momentu wysyłki Towaru do Klienta.
- Konto – prowadzone oraz aktywowane dla Klienta przez administratora Sklepu, dostępne po zalogowaniu się (podaniu loginu oraz hasła). Miejsce w Sklepie, w którym znajdują się wszystkie dane dotyczące Klienta, gdzie każdy zarejestrowany Klient może wprowadzić oraz modyfikować swoje dane i inne elementy związane z zarejestrowaniem w Sklepie.
- Adres e-mail – elektroniczne konto pocztowe służące do wysyłania i odbierania wiadomości e-mail za pośrednictwem Internetu.
- Cookies – niewielkie pliki tekstowe, zapisywane w celu:
- utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej stronie wpisywać nazwy Użytkownika i hasła,
- tworzenia statystyk oglądalności dla naszych partnerów treściowych i reklamodawców,
- prezentacji reklam internetowych o treści najbardziej zbliżonej do zainteresowań Użytkownika,
- tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby.
§3 INFORMACJE PODSTAWOWE
- Niniejszy Regulamin określa zasady składania zamówień oraz zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży dotyczących produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu, korzystania ze Sklepu, a także zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Sklepu i Klienta oraz zasady postępowania reklamacyjnego i ochrony danych osobowych.
- Klienci mogą w każdej chwili uzyskać nieodpłatny dostęp do niniejszego Regulaminu na stronach internetowych Sklepu lub sporządzić jego wydruk.
- Wszystkie znaki handlowe, nazwy produktów, logotypy i grafiki użyte na stronach internetowych Sklepu są własnością ich prawnych właścicieli i zostały wykorzystane wyłącznie w celach informacyjnych i prezentacyjnych ofert.
- Wszelkie ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu cywilnego), a dane w nich zawarte mają jedynie charakter informacyjny i mogą ulec zmianie.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sklep obejmują:
- przeglądanie oferty Sklepu,
- rejestrację i zarządzanie kontem użytkownika,
- składanie i zarządzanie zamówieniami,
- komunikację ze Sklepem za pomocą formularza kontaktowego oraz poczty elektronicznej.
§4 WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE STRONY SKLEPU
- Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia określonych warunków technicznych, które wpływają na bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie serwisu, w tym prawidłowe wyświetlanie strony w przeglądarce internetowej Klienta.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za działania podjęte w ramach korzystania ze Sklepu, zarówno te świadome, jak i przypadkowe, które są niezgodne z niniejszym Regulaminem.
- Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu to:
- aktywne połączenie z Internetem,
- przeglądarka internetowa obsługująca HTML5, CSS3 oraz JavaScript, takie jak Internet Explorer w wersji 9 lub nowszej, Firefox, Chrome,
- posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail).
- Klient jest odpowiedzialny za konfigurację i zabezpieczenie swojego sprzętu komputerowego oraz danych.
- Przez akceptację Regulaminu Klient wyraża zgodę na używanie przez Sklep plików cookies, które są niezbędne do zarządzania sesją użytkownika po zalogowaniu się do systemu.
- Klient zobowiązuje się nie wykorzystywać żadnych informacji uzyskanych za pośrednictwem Sklepu do celów komercyjnych. Korzystanie z danych umieszczonych na stronie Sklepu w jakikolwiek inny sposób, a szczególnie ich przetwarzanie, upowszechnianie lub dystrybucja, jest zabronione.
- Klient nie może używać Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie, naruszający prawa innych użytkowników lub działający na szkodę Sklepu.
- Klient powinien korzystać z zabezpieczonego połączenia sieciowego i posiadać zaktualizowane oprogramowanie zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych oraz transakcji.
- Sklep stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
§5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ W SKLEPIE
- Zamówienia w Sklepie można składać poprzez wypełnienie formularza Zamówienia na stronie internetowej market7.pl.
- W celu złożenia Zamówienia należy dokonać wyboru Towarów na podstawie wyświetlanych komunikatów i informacji zawartych na stronie internetowej Sklepu.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta odbywa się poprzez wcześniejsze zapoznanie się z opisem produktu, a następnie ich dodanie do Koszyka.
- W trakcie procedury zamawiania Klient uzupełnia dane niezbędne do realizacji Zamówienia, w tym:
- imię i nazwisko (lub nazwę firmy),
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- adres pocztowy do wystawienia faktury.
- Sklep zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku, gdy dane podane przez Klienta są niepełne (np. brak imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu lub adresu dostawy) lub nieprawidłowe.
- Warunkiem koniecznym złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Klient potwierdza akceptację Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia dokonanie zakupu za pośrednictwem Sklepu i wymaga uzgodnienia warunków transakcji w innej formie.
- Proces składania Zamówienia kończy się w chwili naciśnięcia przycisku „Zamów i zapłać”.
- Przed zatwierdzeniem Zamówienia (do momentu naciśnięcia przycisku „Zamów i zapłać”), Klient ma możliwość modyfikowania wprowadzonych danych oraz zmiany wyboru Towarów.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „przedpłata przelewem bankowym”, w wiadomości e-mail potwierdzającej Zamówienie znajdują się dane niezbędne do dokonania przelewu. W przypadku zamówienia na firmę, faktura proforma zostanie przesłana pod warunkiem podania kompletnych danych do faktury.
- Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy będą rozpatrywane w kolejności ich złożenia, w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu złożenia Zamówienia.
- W przypadku anulowania Zamówienia przez Sklep z powodu niedostępności Towaru, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą elektroniczną i otrzyma propozycję:
- alternatywnego produktu,
- lub pełnego zwrotu wpłaconej kwoty.
§6 PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.).
- Klient, składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych w Sklepie, składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w opisie produktu.
- Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży ze Sklepem.
- Po dokonaniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą złożone Zamówienie:
- W przypadku wyboru formy płatności „przelew bankowy”, wiadomość e-mail zawiera dane niezbędne do wykonania przelewu w przypadku klienta fizycznego.
- W przypadku zamówienia na firmę faktura proforma zostaje przesłana, pod warunkiem podania pełnych danych do faktury.
- W przypadku wyboru formy płatności przy odbiorze, Sklep może zwrócić się z prośbą o potwierdzenie zamiaru odbioru towaru drogą elektroniczną (e-mail):
- Klient zobowiązany jest do potwierdzenia zamiaru odbioru towaru w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania prośby.
- W przypadku braku potwierdzenia zamiaru odbioru towaru przez Klienta w wyznaczonym terminie, Sklep ma prawo do anulowania zamówienia.
- Koszty związane z anulowaniem zamówienia, w tym koszty przesyłki zwrotnej, ponosi Klient.
- Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie:
- otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia,
- zapłaty na rachunek bankowy Sklepu za pomocą przelewu bankowego lub płatności internetowych.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania zmian w ofercie, wycofania poszczególnych towarów bez uprzedzenia oraz przeprowadzania akcji promocyjnych na stronach Sklepu. Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie i potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej potwierdzenia Zamówienia.
- Sklep umożliwia zawarcie umowy sprzedaży poprzez złożenie Zamówienia przez Klienta, które jest następnie potwierdzane przez Sklep jako przyjęcie oferty:
- W przypadku niemożności realizacji Zamówienia, Sklep niezwłocznie informuje Klienta, oferując możliwość anulowania Zamówienia lub zaproponowania alternatywnego rozwiązania.
- Klient ma prawo do anulowania zamówienia, które nie zostało jeszcze przesłane do realizacji, bez podania przyczyny i bez dodatkowych kosztów:
- Anulowanie zamówienia jest możliwe poprzez kontakt z obsługą klienta drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Sklepu.
§7 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA TOWARÓW
- Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1-3 dni roboczych, średni czas dostawy to 1-3 dni robocze, a w przypadku towarów na indywidualne zamówienie do 21 dni roboczych od momentu:
- otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia;
- zapłaty za zakupiony towar na rachunek bankowy Sklepu za pomocą przelewu bankowego lub płatności internetowych.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z zewnętrznych czynników, na które Sklep nie ma bezpośredniego wpływu, np. opóźnienia dostawy przez firmę kurierską.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia w podanym terminie, Klientowi zostanie zaproponowany nowy termin realizacji Zamówienia lub możliwość odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli Zamówienie stało się niemożliwe do zrealizowania wskutek okoliczności, za które Sklep nie ponosi odpowiedzialności.
- Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówiony w Sklepie produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, gdy płatność następuje przy odbiorze. Zamówienie nieopłacone w powyższym terminie skutkuje automatycznym anulowaniem zamówienia.
- Dostawa Towarów do Klienta może odbyć się za pośrednictwem:
- firmy kurierskiej,
- Poczty Polskiej,
- innej dostępnej formy wskazanej przez Sklep.
- Koszty dostawy zostają wskazane Klientowi w trakcie składania Zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo podwyższenia kosztu dostawy w przypadku zakupu towarów, których koszt dostawy przewyższa ceny zawarte w cenniku dostawy towarów (np. większa ilość zakupionego towaru, którego nie obejmuje jedna standardowa przesyłka, towary wielkogabarytowe, towary wymagające dodatkowego zabezpieczenia, towary objęte dodatkowym ubezpieczeniem). Podwyższony koszt zostanie każdorazowo przekazany do wiadomości Kupującego i musi być przez niego zaakceptowany.
- Przy odbiorze przesyłki Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Klient powinien:
- sporządzić protokół szkody,
- przesłać protokół szkody na adres e-mail Sklepu wraz ze zdjęciami uszkodzonego towaru oraz opakowania.
- Do zgłoszenia reklamacji Klient zobowiązany jest przesłać:
- numer zamówienia,
- dowód zakupu towaru (fakturę lub paragon),
- swoje dane kontaktowe,
- protokół szkody, który został sporządzony w obecności kuriera.
- Reklamacje dotyczące towaru uszkodzonego w czasie transportu Klient powinien zgłosić niezwłocznie, nie później jednak niż w dniu odbioru przesyłki, pamiętając o konieczności sporządzenia protokołu szkody. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niezgłoszenie uszkodzenia w wyżej określonym terminie.
- Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, jeżeli opakowanie ma ślady otwarcia lub uszkodzenia. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprawidłowego użytkowania towaru przez Klienta.
- Do każdego zakupu w Sklepie wystawiana jest faktura VAT, która przesyłana jest drogą elektroniczną na podany w procesie rejestracji adres e-mail. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, na zasadach opisanych w Regulaminie. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz danych identyfikacyjnych i adresowych firmy oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy sprzedaży jako przedsiębiorca.
- Faktury wystawiane są do 14 dni od daty dokonania zakupu towaru. Sklep zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT (Dz. U. z 2013 r. poz. 35), który wskazuje, że fakturę wystawia się nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę.
§8 CENY TOWARÓW I METODY PŁATNOŚCI
- Wszystkie ceny Towarów zostały wyrażone w polskich złotych i zawierają podatek VAT (są cenami brutto).
- Podane na stronach ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależy od wybranego przy składaniu zamówienia sposobu dostawy i jest widoczny przed finalizacją zamówienia i akceptacją regulaminu.
- Łączny koszt zamówienia, obejmujący cenę produktu oraz koszt dostawy, widoczny jest przy podsumowaniu dokonywanego zamówienia.
- Informacja o cenie Towaru ma charakter wiążący od momentu:
- otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej złożone Zamówienie,
- dokonania zapłaty przez Klienta za Towar do momentu zakończenia realizacji Zamówienia.
- Klient może dokonać płatności za zakupione Towary w następujący sposób:
- przelewem na rachunek bankowy Sklepu,
- za pomocą płatności elektronicznych,
- za pomocą kart debetowych i kredytowych.
- W przypadku zakupu Towaru dostarczanego w formie elektronicznej Klient nie ponosi kosztów dostawy.
- Dostawa Towarów w wersji elektronicznej odbywa się pocztą elektroniczną, po spełnieniu następujących warunków:
- wpłynięcia należności na rachunek bankowy Sklepu,
- poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności,
- wpisania poprawnego adresu e-mail Klienta, na który będzie dostarczony Towar.
- Przy niektórych zamówieniach Towarów w wersji elektronicznej, gdzie licencje zamawiane są dla konkretnego Klienta i są z nim nierozerwalnie związane (licencja imienna), realizacja Zamówienia rozpoczyna się w momencie:
- wpłynięcia należności na rachunek bankowy Sklepu,
- poprawnego zakończenia płatności w elektronicznym systemie płatności.
Realizacja trwa do 5 dni.
- W przypadku obniżek cen Sklep podaje informację o:
- najniższej cenie Towaru obowiązującej w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki,
- jeżeli dany Towar jest w ofercie Sklepu krócej niż 30 dni - najniższej cenie obowiązującej od dnia wprowadzenia Towaru do oferty.
§9 PŁATNOŚCI ONLINE
- Klient może dokonać płatności za zakupiony towar za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych Przelewy24 lub Tpay.
- Płatności przez Przelewy24:
- Po wybraniu możliwości zapłaty w formie płatności elektronicznych przez Przelewy24, Klient zostaje przeniesiony na bezpieczne strony Przelewy24.pl, gdzie może dokonać wyboru kanału płatności.
- Dostępne metody płatności: - Szybkie przelewy online
- BLIK
- Karty płatnicze (Visa, MasterCard)
- Portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay)
- Płatności odroczone (PayPo, P24NOW)
- Płatności ratalne
- Przelewy tradycyjne
- Płatności mobilne
- Płatności walutowe - Płatności online obsługiwane są przez PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068, kapitał zakładowy 5 476 300 PLN wpłacony w całości.
- Regulamin dokonywania wpłat w serwisie Przelewy24.pl dostępny jest pod adresem www.przelewy24.pl.
- Płatności przez Tpay:
- Po wybraniu możliwości zapłaty w formie płatności elektronicznych przez Tpay, Klient zostaje przeniesiony na bezpieczne strony Tpay.com, gdzie może dokonać wyboru kanału płatności.
- Dostępne metody płatności: - Szybkie przelewy online
- BLIK
- Karty płatnicze (Visa, MasterCard)
- Portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay)
- Płatności odroczone (PayPo, Twisto, PragmaPay)
- Płatności ratalne
- Przelewy tradycyjne
- Płatności mobilne
- Płatności walutowe - Płatności online w systemie Tpay obsługiwane są przez Krajowy Integrator Płatności S.A., plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437, kapitał zakładowy 5 494 980 PLN wpłacony w całości.
- Regulamin dokonywania wpłat w serwisie Tpay dostępny jest pod adresem www.tpay.com.
- Korzystając z usług płatności w serwisach Przelewy24 lub Tpay, Klient akceptuje regulamin dokonywania wpłat obowiązujący w wybranym systemie płatności.
- Wszelkie zastrzeżenia i reklamacje dotyczące korzystania z systemów płatności obsługiwanych przez PayPro S.A. (Przelewy24) lub Krajowy Integrator Płatności S.A. (Tpay) prosimy składać telefonicznie lub za pomocą formularzy kontaktowych dostępnych na stronach internetowych www.przelewy24.pl lub www.tpay.com.
- Sklep może naliczyć dodatkową prowizję w wysokości 1% od wartości zamówienia przy korzystaniu z płatności online, która w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez Klienta nie podlega zwrotowi.
- Sklep korzysta z zewnętrznych dostawców usług płatniczych, takich jak Przelewy24 i Tpay. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub błędy wynikające z działania tych systemów płatności, chyba że wynikają one z winy Sklepu.
§10 UPRAWNIENIA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KLIENTA
- Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyn w terminie 14 dni od momentu:
- dostarczenia Towaru do Klienta lub wskazanej przez Niego osoby trzeciej (w przypadku Umowy sprzedaży Towarów w wersji tradycyjnej),
- zawarcia Umowy sprzedaży (w przypadku Umowy sprzedaży Towarów w wersji elektronicznej).
- Warunkiem odstąpienia od Umowy sprzedaży jest wysłanie na adres e-mail: [email protected] Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu określonego w §10 pkt. 1.
- Klienci mogą odstąpić od Umowy sprzedaży korzystając z formularza udostępnionego przez Market7.pl.
- Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w przypadku:
- towarów w wersji tradycyjnej dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
- towarów w wersji elektronicznej (treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym), jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Market7.pl o utracie prawa odstąpienia od umowy,
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- towarów, które przygotowane są na specjalne zamówienie dla konkretnego Klienta i w sposób nierozerwalnie są z nim związane.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu zakupionego Towaru (do 14 dni od złożenia Oświadczenia, o którym mowa w §10 pkt. 2). Klient powinien:
- zwrócić towar w stanie w jakim został mu wydany,
- zwrócić wszelkie otrzymane dodatki, gratisy, instrukcje użytkowania itp.
- W przypadku odstąpienia od umowy i nieodebrania towaru lub jego zawrócenia, koszt odesłania Towaru na adres wskazany przez Sklep ponosi Klient. Koszt ten każdorazowo jest ustalany przez Sklep i przekazywany jest do wiadomości Klienta mailowo lub telefonicznie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy i odebrania towaru, koszt opakowania towaru i koszt odesłania Towaru na adres wskazany przez Sklep ponosi Klient.
- Zwracany produkt należy odpowiednio zabezpieczyć i dostarczyć pocztą na adres podany każdorazowo przez obsługę Sklepu.
- Dołączenie do zwracanego Towaru kompletu dokumentów ułatwi i przyspieszy procedurę odstąpienia od Umowy.
- W niektórych przypadkach Klient zobowiązany będzie do przesłania zdjęć zwracanego towaru w celu usprawnienia i przyspieszenia procedury odstąpienia od Umowy.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli jest ono wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu Klient może:
- sprawdzić jego charakter, kompletność i cechy – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym.
- Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sklep dokona zwrotu wpłaconej przez Klienta należności w terminie do 14 dni od otrzymania od Klienta Oświadczenia oraz Towaru, o którym mowa w §10 pkt. 2.
- Zwrot należności przez Market7.pl nastąpi przy użyciu takiej samej metody płatności, z jakiej korzystał Klient.
- Sklep może wstrzymać się ze zwrotem należności do chwili otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
- Jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towarów, Market7.pl nie zwraca Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów dostawy.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sklep zgodził się je pokryć lub nie poinformował Klienta o konieczności poniesienia tych kosztów.
§11 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
- Sklep jako sprzedawca odpowiada wobec Klientów za wady fizyczne lub prawne sprzedanych Towarów w ramach rękojmi za wady, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
- Reklamacje należy składać w formie pisemnej na adres poczty elektronicznej Sklepu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta,
- numer zamówienia,
- informację o rodzaju stwierdzonych wad,
- żądanie Klienta,
- potwierdzenie dokonania zakupu reklamowanego towaru w Sklepie.
- Reklamowany produkt należy dostarczyć pocztą na adres podany przez obsługę Sklepu.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Klienta Sklep:
- naprawi lub wymieni reklamowany produkt na pełnowartościowy,
- jeżeli wymiana nie będzie możliwa, zwróci Klientowi należność za reklamowany produkt nie później niż w ciągu 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji Klienta, zwrot środków zostanie dokonany przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył Klient podczas zakupu, chyba że Klient wyrazi zgodę na inną formę zwrotu. Jeśli płatność została dokonana kartą debetową lub kredytową, zwrot nastąpi na tę samą kartę. Zwrot środków zostanie zrealizowany w terminie do 14 dni od dnia uznania reklamacji.
- Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 30 dni od daty otrzymania reklamacji od Klienta.
- Jeżeli rozpatrzenie reklamacji w tym terminie okaże się niemożliwe, Sklep poinformuje w tym okresie Klienta o nowym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku reklamacji składanej przez podmiot niebędący konsumentem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności o rękojmi za wady.
- Sklep informuje Klienta o postępach w rozpatrywaniu reklamacji na każdym etapie procesu, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania każdej z informacji lub dokumentów związanych z reklamacją.
§12 GWARANCJA JAKOŚCI
- Sklep nie jest producentem Towarów oferowanych w Sklepie internetowym i nie udziela na nie własnej gwarancji.
- Gwarancji na Towary udziela ich producent, a jej warunki określone są w dokumentach gwarancyjnych dołączonych do poszczególnych produktów.
§13 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sklep dokłada wszelkich starań, aby zapewnić poprawne działanie serwisu i zobowiązuje się usuwać wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient powinien niezwłocznie powiadomić Sklep w formie pisemnej (na adres poczty elektronicznej Sklepu) o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu.
- Sklep zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie do 30 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w wyznaczonym terminie, Sklep poinformuje Klienta o przyczynach opóźnienia oraz wyznaczy nowy termin, nieprzekraczający dodatkowych 14 dni.
§14 RECENZJE KLIENTÓW
- Sklep umożliwia Klientom publikowanie recenzji produktów zakupionych w Sklepie.
- Wszystkie recenzje są moderowane przez Sklep przed ich publikacją w celu zapewnienia zgodności z zasadami dobrego obyczaju, przepisami prawa oraz regulaminem Sklepu.
- Sklep podejmuje działania w celu weryfikacji, czy recenzje pochodzą od osób, które rzeczywiście nabyły dany produkt. Weryfikacja odbywa się na podstawie:
- historii zamówień,
- lub innych dostępnych danych, które potwierdzają zakup.
- Sklep zastrzega sobie prawo do odrzucenia recenzji, które:
- zawierają treści obraźliwe, wulgarne, niezgodne z prawem lub naruszające dobre obyczaje,
- są reklamami, spamem lub treściami niezwiązanymi z recenzowanym produktem,
- nie dotyczą produktów zakupionych w Sklepie.
- Klient jest informowany o zatwierdzeniu lub odrzuceniu recenzji w terminie do 7 dni od jej przesłania.
- Opublikowane recenzje są dostępne publicznie na stronie internetowej Sklepu. Sklep nie edytuje ich treści, z wyjątkiem sytuacji, w których konieczne jest usunięcie fragmentów naruszających przepisy prawa lub dobre obyczaje.
§15 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sklep wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach złożenia i realizacji zamówienia uniemożliwia składanie zamówień w Sklepie.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klient potwierdza poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w toku procedury składania zamówienia.
- Klient ma prawo do:
- dostępu,
- uzupełnienia,
- uaktualnienia,
- sprostowania,
- żądania zaprzestania przetwarzania lub wykorzystywania,
- a także usunięcia swoich danych osobowych przez Sklep.
- Pod warunkiem wyrażenia zgody przez Klienta, dane mogą być wykorzystywane przez Sklep w celu informowania Klienta o nowych produktach i promocjach.
- Sklep dokłada wszelkich możliwych starań, aby zapewnić ochronę danych osobowych Klienta przekazanych podczas korzystania ze Sklepu i dokonywania zamówień.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 RODO:
- w celu realizacji umowy sprzedaży (lit. b),
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (lit. c),
- w uzasadnionym interesie administratora (lit. f), np. w celach marketingowych.
- Klient ma prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych w celach marketingowych.
- Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych.
- Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych przez Sklep znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.
§16 OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z SERWISU
- Administrator dołoży wszelkich starań, aby Serwis oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły, bez jakichkolwiek zakłóceń.
- Administrator zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne awarie oraz przerwy techniczne w działaniu Sklepu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego całkowitego wyłączenia działania Serwisu w celu:
- ulepszenia Serwisu,
- dodawania nowych usług,
- przeprowadzania konserwacji,
- Sklep nie akceptuje treści, które:
- są nielegalne,
- naruszają prawa autorskie,
- są szkodliwe, obraźliwe lub w inny sposób niezgodne z prawem oraz zasadami społeczności.
§17 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie spory pomiędzy Sklepem a Klientem, będącym konsumentem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, będą rozstrzygane przez sąd zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku sporu pomiędzy Sklepem a Klientem, nie będącym konsumentem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest sąd właściwy ze względu na siedzibę właściciela Sklepu.
- Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Konsument może również korzystać z unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR umożliwia pozasądowe rozstrzyganie sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy:
- Kodeksu Cywilnego,
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Ustawy o prawach konsumenta,
- oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony w szczególności w przypadku konieczności dostosowania go do zmieniających się przepisów prawa.
- Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 14 dni od momentu udostępnienia nowego Regulaminu na stronie Sklepu.
- O każdej zmianie Regulaminu Sklep poinformuje Klientów z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem, zamieszczając odpowiednią informację na stronie internetowej Sklepu.
- Klient, który nie akceptuje zmian, ma prawo do rezygnacji z korzystania z usług Sklepu.
- Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Klientów. Zamówienia złożone przez Klientów są realizowane według postanowień Regulaminu obowiązującego w dniu ich dokonania.